Om LivegymSkole

Hva er LivegymSkole?
LivegymSkole er et nettbasert trenings- og aktivitetstilbud, tilpasset elever i grunnskolen. Vi tilbyr treningsøkter som er skreddersydd for bruk i klasserommet. Dette er korte økter, både med og uten faglig innhold. I tillegg til i undervisningstimene, kan elevene benytte LivegymSkole i friminutt, på SFO og hjemme! Nettportalen er så enkel i bruk, at selv de yngste elevene klarer å manøvrere på siden uten problemer!

Bakgrunn
Grunderen bak LivegymSkole, Marte Vårdal, er utdannet realfagslærer, og har jobbet som lærer i mange år. Marte har alltid vært opptatt av viktigheten av bevegelse og i 2011, startet hun Livegym.no, som er Norges største nettbaserte treningssenter for voksne. Marte er sertifisert instruktør i bl.a. aerobic, step, styrke, corebar, catslide og kettlebells og har i en årrekke jobbet som treningsinstruktør.
Som lærer i grunnskolen og med erfaring fra treningsbransjen, så Marte at det var et stort behovet for å få mer fysisk aktivitet inn i skolen, og startet derfor LivegymSkole i desember 2013.

Visjon
LivegymSkole ønsker å tilrettelegge for mer fysisk aktivitet i alle Norges grunnskoler.
Det viktigste for oss er at elevene, på en lystbetont måte, skal få bevege seg mer i løpet av skoledagen. Vi tror at bevegelsesavbrekkene vil øke prestasjon og trivsel på skolen.

Hvordan bruke LivegymSkole?

Alt skolen trenger for å benytte seg av tilbudet, er internett! Dersom en stor klasse som skal trene sammen, vil smartboard/projektor være nyttig. Treningstilbudet på nettportalen, er inndelt i klassetrinn, velg gjerne trinnet som passer til din elevgruppe. Det kan også være økter på andre trinn som passer godt, så ikke vær redd for å prøve ut! Feil blir det uansett ikke.

LivegymSkole tilbyr

Klasseromsøkter er artige bevegelsesøkter på 2-5 minutter som er designet for bruk i klasserommet. Disse øktene er en perfekt start på skoledagen, eller et etterlengtet bevegelsesavbrekk i undervisningen. Det finnes økter, både med og uten faglig innhold, og det kommer nye økter kontinuerlig. Noen økter fokuserer også på mental trening og tilstedeværelse.

Aktivitetstimer er økter på 45/90 minutter. Her er det lagt opp til at elevene sitter og jobber mens en klokke teller ned tiden. Hvert femtende/tyvende minutt kommer en bevegelsesbelønning på 2 minutter. Da får elevene komme seg opp av stolen og bevege kroppen før arbeidet fortsetter. Dette er perfekt for å motivere klasser med lopper i blodet under lengre arbeidsøkter, eller hjemme og på SFO når elevene gjør lekser.
Spill er quiz'er med eller uten faglig innhold. I stedet for at elevene svarer med å trykke på mobiltelefonen eller sette et kryss, svarer de med å gjøre en bevegelse.
Lærere kan også lage sine egne quiz'er som feks. en oppsummering etter et kapittel/emne eller en ukeslutt. For å lage spill må man være innlogget som Lærer i menyen.

Treningsøkter er litt lengre bevegelsesøkter.
Treningsøktene er delt inn i ulike kategorier; styrke, kondisjon, dans og balanse. Det er økter tilpasset de ulike trinnene, så her skal elevene både få utfordringer og føle mestring.

Kurs finnes i alt fra sjonglering til cheerleading. Kurs kan gjennomføres som en del av undervisningen, men elevene kan også benytte disse i friminutt eller hjemme.
Alt innhold er laget av kroppsøvingslærere og treningsinstruktører som virkelig brenner for å få barn i aktivitet.

Pris
LivegymSkole koster kun 390,- pr. måned, uansett hvor mange elever skolen har. Kostnaden kan eventuelt deles med SFO, da tilbudet passer fint der også!
Vi er meget behjelpelig om det er ønsker i forhold til økter/innhold. Da er det bare å sende oss ei melding. Vi ønsker dere god trening! ðŸ˜Š

Mvh Oss her på Livegym Skole